fredag 9 oktober 2009

Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton







Så länge jag kan minnas har jag tittat på Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton. Hela familjen brukade sitta tillsammans efter vi öppnat alla julklappar på julaftonskvällen. Vi kunde nästan alla repliker utantill! Alla dessa underbara uttryck...

Att titta på Karl-Bertil var nästan viktigare än att kolla in Kalle Ankas julafton, även om vi alltid hade TV:n på då med. Jag tror mig minnas att det nalkades julbord klockan tre och vi hade Kalle på under tiden.

Lyckan blev fullkomlig när min Pappa skickade en video tape med programmet till mig en jul. Då kunde jag kolla även här down-under!! Nu har jag fortsatt min jultradition... mina barn kommer att varje jul kolla på mitt favoritprogram och förhoppningsvis älska Karl-Bertil Jonsson lika mycket som jag.

Här kan ni finna Sagan om Karl-Bertil Jonssons julafton: http://w1.131.telia.com/~u13106607/karl-ber.htm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar