lördag 28 december 2013

Juldagsfirande på australiskt vis

Australienare firar ofta jul med sol och bad på stranden, 
men det gjorde inte vi... ☺

Juldagen firades med stor traditionsenlig julmiddag 
hos svärföräldrarna.


Vackert dukat bord i finrummet.


Skål och Merry Christmas!

 

Svärmor och min makes systerson


Jag mellan min Morbror och hans fru.
De fick prova på att fira australisk jul 
som kontrast till gårdagens svenska julafton.


 Lily på verandan


Maken


Välkomsttal


Vänner till familjen bredvid Jonah och Lily


Prinsesskrona?


Julbord


Ett urval från stora julbordet.
Tigerräkor, fylld lax, rimmad skinka och rökt lammkött.



Min morbrors fru och jag.


Här tittar jag fram...☺
*photobombing*


Vackra rosor på bordet


 Min make och hans syster


 
 
Jonah, Cousin Josh och Lily.


Dags för dessert.
Svärmor fixar med en English Fruit Cake 
som sedan ska flamberas.

  
En uppsjö av olika efterrätter.




Måste ju passa på med några sista kort innan Morbror med fru 
åker tillbaka till Thailand och sedan vidare hem till Sverige.


Merry Christmas
from all of us!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar