söndag 8 december 2013

Pyntade hus

Här är det vanligt att pynta på utsidan av husen à la America. Vi brukar åka omkring och kolla varje jul. Efter julkonserten tog vi en liten tur till ett närliggande område där ett gäng hus på samma gata verkligen pyntar!


Det är verkligen ett spectacle... - inte ett spektakel för det har en ganska negativ klang, utan mer en hel otrolig show! Så mycket att kolla på - allt är dekorerat; blinkande lampor på träd och buskar, jultåg tuffar omkring i trädgården, tomten klättrar på väggen, julänglar, Maria, Josef och Jesusbarnet i krubba, You name it. everything is covered - med lampor!! Tänk vilken tid och pengar som lagts ner på allt - det måste ju ta månader att göra i ordning!

 


Merry Christmas


Personligen har jag verkligen svårt med färgade lampor. Jag tycker att ljusslingor och annat ska ha ett varmt vitt sken - ingen tivolikänsla hos mig☺ ... jag har inget emot att åka och kolla - kul för barnen! Julen med dem handlar ju om att skapa fina minnen tillsammans♥

1 kommentar:

  1. Vi har två hus i vårt samhälle som har mycket ljus i juletid. Inte al stil med detta, men tillräckligt för att vi då och då ska ta en extrasväng förbi och titta. Jag blir glad av det, även om det inte alls är min stil!

    SvaraRadera